Cum ar putea Microsoft sa salveze Windows-ul si sa-si mentina in acelasi timp pozitia dominanta in IT ?

Posted: December 5, 2012 in Microsoft, Surface, Windows
Tags: ,

Microsoft depinde in mare masura de vanzarile de PC-uri – nu numai pentru a-si mentine fluxul de profit, dar si pentru a mentine sistemul de operare Windows intr-o pozitie relevanta. Dar vanzarile de PC-uri sunt in cadere libera, si se pare ca nimeni nu s-a gandit si la o parasuta de salvare. Iar toata situatia asta garanteaza ca Microsoft pot sa si-o ia urat de data asta.

Capture

Cat timp ar putea gigantul din Redmond sa-si pastreze statura in fata asaltului competitorilor de genul Android si iOS combinat scaderea vanzarilor de PC-uri? Zic eu ca nu prea mult, daca Microsoft nu va aplica niste actiuni rapide si serioase.

Ce actiuni? Ia sa vedem:

Reducerea pretului tabletelor Surface

Una dintre bazele strategiei Microsoft pentru Windows 8 este incercarea acestora de a contracara scaderea vanzarilor de PC-uri prin crearea unei noi cereri de Windows sub forma de tablete – iar punctul cheie pentru ca aceasta strategie sa aiba success este ca Microsoft sa aiba succes cu tabletele Surface.

Treaba e ca nimeni nu se asteapta la asta. In timp ce Apple au vandut in jur de 14 milioane de iPad-uri in ultimul trimestru, Microsoft se asteapta sa livreze intre 3 si 5 milioane de tablete Surface in acest trimestru – si asta ar trebui sa garanteze un bun trimestru, luand in considerare si perioada sarbatorilor de iarna.

Care ar fi raspunsul ? Simplu !!!!! Reducerea preturilor.

Microsoft ar trebui sa aiba o marja indeajuns de suficienta pentru a face acest lucru, in special daca raportul IHS iSuppli e corect si Surface e mai profitabila decat iPad-ul.

O tableta Surface RT la 599 de dolari (inclusiv tastatura) ar fi mult mai apetisanta la un pret de 499 de dolari. Si, luand in considerare costurile de productie (materia prima, materialele si mana de lucru ajung pana la 300 de dolari), Microsoft are suficient spatiu pentru a face acest lucru.

Reducerea permanenta a pretului la Windows 8

In acest moment, Microsoft are active o gramada de promotii si reduceri care permit consumatorilor sa aleaga Windows 8 la un pret mai mic decat peste cateva luni. Deci, aceste promotii sunt OK pentru a crea cererea initiala, dar ele nu reprezinta decat o masura pe termen scurt.  Nu ar fi mai bine daca Microsoft ar pune un pret mai atragator la upgrade-urile Windows 8 – nu chiar la 19 dolari ca Apple pentru ultimul update de OS X , dar pe undeva in jurul a 30 de dolari – si ar pastra acest pret pe durata de viata a produsului?

Microsoft ar pierde bani ? Da, sigur, dar … cum acest pret ar fi numai pentru upgrade-uri, Microsoft l-ar vinde oamenilor care au platit deja niste bani in trecut pentru o lincenta Windows, asa ca un pret scazut le va permite sa faca un upgrade la un pret competitiv. Cand userii ar cumpara un nou PC, atunci ei ar plati o noua licenta Microsoft, si ciclul respectiv ar fi reluat.

Re-aducerea meniului Start si a desktopului Windows

Prin Windows 8 Microsoft a impus cu aroganta niste schimbari uriase asupra utilizatorilor – in special asupra userilor de PC-uri – prin impunerea unei interfete centrata pe touch si adresata unei categorii de utilizatori CARE NU AU NICI UN BENEFICIU DIN A O FOLOSI.  Daca Microsoft pretinde ca aceasta interfata este rapida si fluida, multi experti o numesc “confuza” si “dezamagitoare” atat pentru novici cat si pentru utilizatorii avansati.

Solutia e simpla, dar ar insemna ca Microsoft sa-si admita greseala – readucerea meniului Start si a desktopului Windows si permiterea userilor sa boot-eze in desktop in loc de ecranul de start.

Daca Microsoft ar face asta – printr-un Sevice Pack viitor – toate temerile asociate cu adoptarea noului sistem de operare pe desktopuri si laptopuri clasic ar disparea, iar Windows 8 ar deveni ca Windows 7 – dar mai performant.

Windows Phone trebuie tratat cu seriozitate

Cum spunea un expert “daca telefonul pe baza de Windows Phone o sa ajunga un success, asta se va intampla mai curand printr-un accident, nu strategie”.

Complet de acord. Daca Microsoft vor sa joace serios pe piata de mobile, in special pe piata de smartphone-uri, ar trebui sa inceapa sa cheltuiasca serios prin cateva actiuni:

  • Sa cumpere Nokia. Google a cumparat Motorola, deci ar avea sens ca Microsoft sa aiba controlul asupra propriului partener hardware;
  • Sa se concentreze pe o mai mare gama de hardware, atat pentru bugete medii si scazute cat si pentru high-end;
  • Sa se concentreze pe un pricing agresiv pentru a stimula adoptarea dispozitivelor;
  • Sa se concetreze pe atragerea developerilor si sa-i tina satisfacuti.

Clarificarea planurilor de viitor

Care e viitorul sistemului Windows 8 ? Au cei de la Microsoft in planuri dezvoltarea unui model bazat pe un release anual unde actualizarile ar fi ieftine sau chiar gratuite ? Se va putea face upgrade la tablete?

Astea, si o mie de alte intrebari legate de planurile Microsoft pe termen mediu, creaza o stare de tensiune si tin de-o parte atat cunmparatorii consumer si cei pentru corporatii.

Concluzia

Chiar daca Microsoft, in acest moment, continua sa domine sectorul de PC, pamantul li se cam misca sub picioare, si se pare ca cei din Redmond nu prea pot sa tina pasul cu schimbarea lumii de la una bazata pe PC la era post-PC. Daca gigantul vrea sa-si mentina dominatia in IT, atunci Microsoft ar trebui sa accepte ca modul cum au facut treaba in deceniul trecut nu o sa mai mearga in acest deceniu.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s